Terve kaikille lukijoille!

Huhtikuussa kirjoittelin viimeksi kuulumisia täältä Huittisista. Silloin korona-aalto oli juuri päässyt valloilleen ja kevättä leimasikin suuri epävarmuus, niin lasialalla kuin yhteiskunnassa yleisestikin.

Nyt kun katsoo loppukevättä ja kesää taaksepäin, voi todeta, että lasiala selvisi ensimmäisistä kuukausista hyvin. Meillä on ollut töitä paljon, jopa niin paljon, että palkkasimme kaksi vakituista tuotannon työntekijää meille lisää. Luonnollisesti myös ns. korona-yt:t lopetettiin. Olemme viime vuotta edellä jonkin verran, mutta kesän ns. vajaakapasiteetin jälkeen olemme edelleen hyvin aikatauluissa. Siitä iso kiitos kuuluu henkilökunnalle sekä toki laajalle ja toimivalle konekapasiteetillemme ja luotettaville tavarantoimittajille. Kentältä kuulemani perusteella myös valtaosalla lasialan yrityksiä on töitä ollut hyvin. Tällä hetkellä näyttää siltä, että loppuvuosi mennään työmäärältään normaalilla tasolla eikä koronavirus päässyt vaikuttamaan tämän vuoden tilauskantoihin. Ajoneuvolasipuolen uutiset Suomesta ovat olleet erittäin valitettavia ja surullisia ja toivotaan, että tuolla toimialalla saadaan tilannetta jollain aikavälillä parannettua. Ensi vuosi on kuitenkin edelleen erittäin epävarmaa, mutta vielä uskon, että mikäli valtavaa toista korona-aaltoa ei tule, jatkuvat rakennuslasin kysyntä suhteellisen normaalilla tasolla.

Loppukesän ehdottomasti iloisin asia, hyvänä säilyneen tilauskannan lisäksi, on ollut tytäryhtiömme Seloy Liven kehitysaskeleet. Viime syksyn ja alkuvuoden aikana työstetyt isot hankkeet menivät koronan myötä valitettavasti jäihin, mutta laakereille ei jääty makoilemaan. Kehitimme kevään ja kesän aikana Liven älypeilituotetta, Seloy Live SHINEä, vakioidumpaan suuntaan ajatuksena tuoda tuote myös kuluttajien saataville. Kesällä koronaviruksen mukanaan tuoma kotimaisten tuotteiden ja kotimaisen tuotannon suuri kysyntä toikin meille erittäin mielenkiintoisen mahdollisuuden, kun Verkkokauppa.com päätti lanseerata Verkkokauppa.fi-alustan, johon avasivat haun kotimaisille tuotteille. Hakijoita oli n. 150 erilaista yritystä ja tuotetta, joista Verkkokauppa.comin väki valitsi 20 mielenkiintoista tuotetta lopulliseen pitchaus-tilaisuuteen. Jussi Heikelän juontamassa, etänä yritysten toimitiloista toteutetussa ja Verkkokauppa.comin sosiaalisen median kanavissa lähetetyssä live-lähetyksessä jokainen yritys esitteli 2 minuutin ajan omaa tuotettaan, jonka jälkeen arvoisa raati kertoi, ketkä pääsevät mukaan uudelle alustalle, ja keiden kanssa jatketaan vielä neuvotteluja. Ja niin kävi, että meidän älypeili vakuutti paneelin ja kuluttajatkin pääsevät hankkimaan meidän mahtavia älypeilejä lähitulevaisuudessa Verkkokauppa.fi:n kautta! Tästä hommasta iso kiitos menee meidän Nurmisen Antille, joka on tehnyt ison duunin tuotteen kehittämisessä yhdessä muun väen kanssa!

Kiireistä aikaa eletään ja sesongin piikki on toivottavasti vasta tulossa. Siispä toivotan kaikille tsemppiä syksyyn ja jaksamista kiireen keskellä. Tehdään taas hienoja lasituotteita niin työmaille kuin koteihinkin!

-Henkka